Pages

image

Selamat datang ke blog nih..

.... dan ingatlah bahawa, orang yang bertuhankan nafsu serta menutup pintu hidayah dalam hatinya adalah orang yang keras hatinya, tidak menerimana nasihat, serta menghina diri sendiri dan mencampakkan diri ke lembah kebinasaan..

Details

Friday, October 12, 2012

BSMM Camp

Assalamualaikum n salam sejahtera...
Aku nak post benda ni dah lama dah.. just bz dengan mcm2 keja.. Plus tanggungjawab sebagai grup leader lg..
24/9-26/9 hari tu aku n satu batch aku + DPLI pergi perkhemahan unit beruniform. Aku join BSMM. Mesti ada yg terfikir ape bnde BSMM tu kan? Ia adalah PBSM. Namanya dah ditukar. Ok, back to main topic. seyezly, bagi aku.. perkhemahan tu memang best. Buat kat Kem Alapong, Lundu, Sarawak.  Ada org mcg aku, tanya aku kat mana. Bila aku cakap kat Alapong, degan segeranya respon bertukar menjadi seperti org trauma. Tak tahan dengan nyamuk la, apa lg.. haha.. itu aku dah alami masa B.I.G 1st. Mmg la, nama mpun perkhemahan kan, so tahan je la. hehe.. Kali ni aku gi dan x pikir pape lg dh. Malam pertame, khemah siap, dh nak dekat pkul 11 aku teruih tido.. Xda aku nak fikir2 lg.. Even khemah aku atas batu, haha, x kisah, janji tido..



Best... kenape aku ckp best? Sama ja, perkhemahan jugak, kena gigit nyamuk.. well, sejujurnya kali ni punye camping aku dpt rasa nilai hubungan antara kami satu batch makin rapat. Compare dengan B.I.G, masa tu still 1st year degree. Xda feel sgt. Kali ni, aku tengok, kami bole kerja sama, buat team dengan orang lain yang berlainan kelas, lain bangsa n agama. Even Dreschler pun ckp mcm tu.. hmm, mmg lain la.. Klau ada yg join masa tu pun bole rasa feel tu.. Maybe itu objektif yang cuba dicapai pihak IPG. Well, objektif dh tcapai.

Aku dpt bergaul dgn ramai org. Ada la dalam 2 3 kali aku masuk tempat dak2 KRS, join lepak2 dgn diorg. Kawan-kawan aku pun ramai situ. Taju n da geng, yang banyak tau psal hal aku.. seyezly i appreciate them so much. Dapat rasa nilai kawan tu.

Bro taju

yang lain pun, x kurang jugak, best la dpt kawan mcm diorg.. penat smae2, susah same2.. then enjoy the achievement pun same2. menag macam2.. kawat, khemah, dll. Seronok taw bila dah menang ni.. Aku tengok Encik Khambali pun happy dpt pegang team kami. 

 Aku n Encik Khambali. Macho kan Encik Khambali..




Team aku..

Hehe.. still teringat aku minta tlg ina goreng telo untuk aku sebab aku kene jaga malam.. hahaha.. Sorry la ina, lapar gile mase tu.. anyway.. Tq ina.. i appreciate that so much..
Dalam gambar kat atas, aku sgt puas hati sbb kami bole keje sbgai team. Even dpt no 4 masa aktiviti compass, still kami x bgaduh, x da salahkan satu sama lain.. ok la.. fun.



 Kami di hadapan pintu gerbang kami..

 salad n Ruby, tengok muka happy mereka, kan seronok mcm tu :) 

:::: teringat balik masa hari kedua, di tempat KRS, ada seorg pensyarah bgtaw n sebut pasal hal tu.. seyezly, it is really sad when u think about it,but that is the best 4 me n my family. Once, i've tell Nadia about this.. n she said "dont worry, 1 day we will meet again insyaAllah". it is a relief to hear that. :::

p/s: Nadia tu member la.. Dah lama aku kawan dgn dy.. Jgn pikir bukan2 pulak..

1 comments:

Diya Edhayaa said...

rindu nk join aktiviti bsmm.. :)