Pages

image

Selamat datang ke blog nih..

.... dan ingatlah bahawa, orang yang bertuhankan nafsu serta menutup pintu hidayah dalam hatinya adalah orang yang keras hatinya, tidak menerimana nasihat, serta menghina diri sendiri dan mencampakkan diri ke lembah kebinasaan..

Details

Saturday, July 2, 2011

Forum hari guru..

Assalamualaikum n salam sejahtera.. dan tak lupa salam 1 Malaysia kepada semua..
Mase hari guru dulu.. aku ade joint skali forum hari guru,.. kat mane..? Dewan Bahase Dan Pustaka kat area Kuching.. 1st time jugak la jejak kaki kat situ..

 Tengah forum.. bole tahan gak panel2 dy.. yang 2 dari kiri tu aku agak suka la statement dy.. Dy ade cakap.. lebih kurang camnila.. " don't just provoke the government, but find the ways to help our government".. bile fikir balik.. betul gak tu.. setiap manusia ada kelemahan..


 Tekun YDP aku baca biodata panel2 forum..




 Dalam biro, dy nie kire anak buah aku la.. Hendri namanya. funny, senang bekerja dengan dy.. Mudah bg komitmen kat aku.. bersyukur gak dapar pembantu macam dy.. Aku sebenarnya x kisah  muslim or not.. selagi boleh bagi komitmen ngan aku.. aku akan balas dengan lebih baik lagi..



 Lepas tu kitorang makan ramai2.. berkumpullah 2 maktab kat Kuching nie.. IPBL & IPTAR.. kbanyakan yang ikut nie geng JPP.. yang lain ade gak.. :)


 Faizal pandang Caiyen makan.. aku pun x faham nape dy buat pandangan pelik sebegitu... pelik2.. hehe.. Long Caiyen nie skrang dah mesra ngan aku.. macam-macam aku bincang ngan dy pasal picture.. best gak bincang pasal gambar..


 

 Ni senior2 aku.. abang Id, kak Fifi, Dennis, Halem.. seronok kawan ngan diorang.. even kami x banyak berbual macam aku berbual ngan member lain.. tapi hubungan tu tetap ade..



 Dennid Jamah.. YDP JPP Iptar.. hmm.. bagi aku.. dy nie YDP terbaeq la pernah aku tengok sepanjang ade kat IPTAR nie.. aku kerja under dy pun x la pressure  sgt.. biase2 je.. peramah orangnyer.. tpm wacthout, dah berpunyer k.. hehe



 Irawati.. muslimah nie.. jgn main



 Syafiq.. antare kawan baik aku.. ajar ak main bass.. seronok aku.. lepas nie klau ade gitar.. mmg dy n afiq akan ajr aku main gitar.. :)


 Hmm.. yang nie Diana.. orang panggil dy D je.. so, aku panggil dy camtu gak.. well,, dy lah orang yang mengubah pandangan aku dalam skill berkawan.. dy seorang pendiam.. so, aku x tegur la.. buat hal sendiri.. tp, time minggu pengurusan pelajar baharu, aku ada bekerja dengan dy.. dan aku dapati dy seorang yang mesra.. dan boleh dibawa berbual dan bergurau.. so, pengajaran dy.. jgn fikir orang pendiam nie x boleh dibuat kawan.. :)


 Ni Setiausaha JPP, saudara ZulHazmi.. best dy nie.. tulang blakang YDP.. banyak buat kerja n planning.. aku banyak bertanye kat dy. sebb idea lebih matang dan bernas.. drpd jumpe orang yg salah, better ngadu straight kat dy..

Sape ntah mamat nie.. 



0 comments: